Dulceata de zmeura

Ieri am facut o delicioasa si aromata dulceata de zmeura; atat de delicoasa incat am zis sa o pun si aici pentru cei care, ca si mine fac totul dupa reteta, cu cantitati si … reguli.

Am facut-o cu gandul la Manastirea Agapia, locul de unde in fiecare an mancam dulceata si serbet de zmeura.

Ingrediente:

2 kg zmeura

1,800 kg zahar

2 cani de apa

Mod de preparare

Am ales si spalat zmeura si am lasat-o la scurs intro sita. In cratita speciala pentru dulceturi am pus apa si zaharul la fiert pentru sirop (am constatat ca era suficienta o cantitate mai mica de apa, pentru ca zmeura a lasat multa zeama si am cam fiert la ea). Dupa ce s-a legat siropul, am adaugat si zmeura, mestecand din cind in cind. Daca aveti o plita de pus sub cratita ar fi foarte bine pentru ca dulceata nu se prinde si nu tre sa stai sa mesteci non-stop. Am luat si spuma care se ridica la suprafata.

Am incercat dulceata picurand putin sirop pe o farfurioara de cafea. Cind picatura nu a mai curs si a ramas formata ca un bob de granata am stiut ca totul este gata. Un alt semn ca totul este gata este si spuma care devine un pic maronie. Am inchis aragazul si am dat cratita intro parte de pe plita incinsa.

Cred ca totul a durat cam trei ore.

Am pus dulceata fierbinte in borcanele spalate si sterilizate in prealabil. Au iesit 7 borcane.

Nu stiu daca asta este cea mai simpla sau buna reteta, dar eu asa am facut si sunt multumita tare (este prima data cind fac dulceata de zmeura)

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

