„Wake up to a better world” cu NH Hotels

Fac parte dintre cei nascuti sub stele mai putin norocoase, zic eu (multi ma contrazic). Si eu, ca si multi dintre voi, trebuie sa muncesc pe branci pentru absolute orice. Nu-mi pica nimic de nicaieri; nu am o matusa Tamara si nici un loc caldut in politica.

Cu toate astea, am prieteni putini, dar foarte buni. Cristiana este una dintre ei.

De ce amintesc de ea acum?

Pai am sa povestesc imediat de ce este ea cheia povestirii mele.

Stiindu-ma pasionata de calatorii, ma indeamna de fiecare data sa particip la concursuri, doar doar oi castiga ceva. Tot de gura ei m-am inscris in primavara la un concurs ce punea la bataie un voucher de calatorie catre niste destinatii cel putin interesante: Europa, America si Africa

Prin urmare, am participat (fara mare tragere de inima), am castigat, i-am multumit Cristianei si am ales un oras pe care imi doream de multa vreme sa-l vad. E vorba de Olomouc, in Republica Ceha.

Nu mi-a fost usor sa aleg aceasta destinatie, dat fiind faptul ca toate celelalte destinatii aveau cate ceva foarte tentant. Am mers pe mana primului impuls, si am ales, cum spuneam Olomouc, un oras vechi si incarcat de istorie si cultura.

Catedrala Sf. Venceslav este parte a unui vechi castel fortificat, exponent de seama a stilului gotic.

Pietele orasului sunt infrumusetate cu mai multe fantani si sculpturi in stil baroc, printre care se cuvine a mentiona pretiosul grup sculptat care impodobeste coloana Sfanta Treime (monument aflat sub protectie UNESCO), datand din prima jumatate a secolului al XVIII-lea.

Casele in stilurile gotic, renascentist si baroc merita de asemenea sa fie amintite.

Tot aici se afla si edificiul monumental, in stil baroc, al vechii manastiri Hradisko, cea mai mare manastire a ordinului Premontres din Europa.

Farmecul acestei asezari este subliniat de numeroase spatii verzi intretinute cu grija.

Acesta este doar unul dintre motivele pentru care am ales Olomouc.

Este foarte important sa ai ce vedea, dar la fel de important este confortul oferit de locul de cazare.

Si asta m-a dus cu gandul la un lant hotelier international aflat si in orasul ales de mine. Este vorba despre NH Hoteles, un lant ce ocupa locul trei in Europa pe segmental business. E adevarat ca eu nu ma duceam acolo sa inchei vreo afacere, dar sloganul lor mi-a trezit interesul “Wake up to a better world”.

Peste tot auzim vorbindu-se despre o lume mai buna, despre schimbare, despre reducerea emisiilor samd, dar in putine locuri am si vazut asta. Si mai stiu sigur ca lumea in care traiesc acum nu este a mea, ci a copilului meu. Deci, trebuie sa am grija de lucrurile pe care i le las.

Am ales NH Olomouc, un loc unde m-am simtit senzational, iar grija pentru mediu m-a impresionat.

Printre principiile dupa care se ghideaza NH:

– atitudinea deosebita fata de oaspeti,

– administrarea eficienta a resurselor natural,

– iluminatul ecologic

– utilizarea materialelor biodegradabile.

– reducerea emisiilor de CO2

Cand m-am trezit dimineata, la receptie, oamenii mi-au spus “buna dimineata” cu un zambet larg; cand ma asteptam la raspunsul “nu se poate” am primt un binevoitor “sigur ca se poate”. Ca sa nu va mai vorbim de becurile ecologice si de rapiditatea cu care mi-am incarcat, de fiecare data, masinuta electrica inchiriata.

Aici am “facut cunostinta” cu o noua gama de cosmetice “Aqua de la Tierra” (cu ambalaje oxo-biodegradabile), oferite gratuit fiecarui oaspete al hotelului.

Auzisem de NH de la deschiderea hotelului din Bucuresti, de pe strada Mircea Voda, din sectorul 3. La o simpla cautare am aflat ca NH exista si la Timisoara, informatie utila pentru viitoarele deplasari.

Dupa sejurul in Olomouc, pot sa spun ca am venit incarcata cu informatii noi, si mai mult decat atat, am venit incarcata cu energie pozitiva.

Acest articol participa la competitia SuperBlog2011

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

