Autonomie, libertate, independenta…

Autonomie. Libertate. Mobilitate. Independenta.

Ce inseamna ele? Poate da cineva un raspuns pertinent la aceasta intrebare?

De ce ma gandesc la asta tocmai acum? Pentru ca toata lumea ma intreaba, pe un ton acuzator, de ce nu-mi cumpar o masina? Invariabil, raspunsul este acelasi: pentru ca nu vreau sa fiu legata de o banca, pentru ca este foarte important pentru mine sa ma simt libera si din aceasta perspectiva.

Si pentru ca firma la care eu apelez de fiecare data, Autonom Rent-a-Car  imi ofera tot ce am eu nevoie:

  • masina potrivita pentru fiecare situatie,
  • adaptabilitate si flexibilitate,
  • un zambet binevoitor de fiecare data,
  • un sfat profesionist,
  • evolutie,
  • preturi oneste.

Asa cum spuneam mai devreme, nu vreau sa renunt la libertatea mea, nu vreau sa fac achizitii cu pretul libertatii. Oare, pentru ca nu am vrut sa ma leg, mi-a limitat posibilitatile de realizare? Indraznesc sa spun ca nu. Ce pot sa spun sigur este ca libertatea se dobandeste cu greu si uneori pricinuieste durere. Sau nu?

De unde vine aceasta dorinta acuta de libertate? Poate din copilarie? Atunci cand am cunoscut ce insamna suportarea autoritatii? Am cunoscut autoritatea in familie, am cunoscut autoritatea in scoala. Copil fiind am hotarat sa nu ma mai supun. Sigur ca exista niste limite, dar am reusit sa trec totul prin libertatea mea. L-am citit pe Kant, pe Ibsen si am inteles ca trebuie sa lupt pentru libertatea mea si pentru principiul personal, si am mai inteles, inca de timpuriu, ca libertatea inseamna independenta mea si definirea persoanei mele din interior, forta mea creativa, nu optiunea intre bine si rau, puse in fata mea, ci realizarea binelui si a raului de catre mine.

 Tot ce exista in viata unui om trebuie sa treaca prin libertate, macar prin incercarea libertatii, prin respingerea ispitelor ei.

  Pot sa spun acum ca libertatea poate fi perceputa ca o lupta a omului, a mea, impotriva societatii? Daca ciocnirile cu ceilalti si cu orientarile lor s-au produs din pricina libertatii, atunci raspunsul poate fi DA.

 

Acest articol participa la competitia SuperBlog2011.

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

