“Zen este tocmai zen”

In fiecare saptamana, luni, la Studioul 2, avem inregistrare. Uneori inregistram doua emisii intr-o zi pentru a castiga timp si pentru ca e mare batalie pe studiouri, acum ca au inceput inregistrarile pentru emisiunile de sarbatori.

Aceasta e cea mai rea zi a saptamanii, lasand la o parte ca vine dupa un

week-end. Invitatii urmeaza sa soseasca la interval de jumatate de ora.

Producatorul emisiunii, care este o buna prietena, ma anunta cu mult timp inaintea fiecarei inregistrari, ca nu se va enerva, ca nu se va agita si ca-si propune sa fie Zen.

E luni. Ajung la studioul de inregistrare si ea este acolo si este deja un pachet de nervi. Inginerii de imagine si de sunet inca nu au sosit. Luminile nu sunt montate. Vorbise de ieri pentru decor si se pare ca macar asta este ok. Tipa si urla la toti,

se-ntoarce catre mine si-mi spune “lasa draga, sa fim Zen, cum spuneam” si iarasi tipa, iar eu in gand raspund “Doamne de-ar reusi, inainte sa ma agite si pe mine”.

Se-ntoarce catre decor si observa praful de pe masa prezentatorului. Incerc sa o calmez si sa-i explic ca mai e timp pana la venirea primului invitat. Ii amintesc de Zen si parca se mai calmeaza.

Acum ar mai lipsi sa sune un invitat si sa contramandeze sau sa anunte ca intarzie. Asta ar strica toata ziua si ar compromite si inregistrarile.

De-abia astept sa termin balamucul si sa merg in biroul meu, sa ma asez la locul meu, la laptopul meu, la creioanele mele bine ascutite si aliniate frumos in sertar.  

Acesta este coltul meu de liniste: o cutie pictata manual (“The Persistence of Memory”  Salvador Dali) plina cu agrafe si capse, o vaza mica cu levantica, un teanc de dosare si notebook-ul, ajutorul meu de nadejde, atat fizic, cat si psihic.

Fizic, pentru ca raspunde tuturor pretentiilor si nevoilor mele (procesor Intel Core i7, SATA versiunea 3.0, USB Charger+, functia instant-on, standbay de pana la 2 saptamani) si psihic (si poate cel mai important), pentru ca imi da o stare de bine. Nu stiu sa explic prea bine asta, dar daca-l vezi si lucrezi cu el intelegi. Este un ZENBOOK, zvelt si elegant, din aluminiu polizat parca de mainile precise ale unui ceasornicar. Raspunde cu atata rapiditate comenzilor mele, incat am impresia ca reactioneaza la gandul meu, nu la atingerea tastelor sau touchpad-ului. Este echipat cu tehnologia ASUS SonicMaster, dezvoltata de echipa Asus Golden Ear si Bang & Olufsen ICEpower, cu ajutorul careia, dimineata, pana vin colegii, Vonda Shepard umple biroul.

Pe scurt, este un notebook echilibrat (zen), ce inbina perfect autonomia, performanta, sunetul si stilul.

Acum intelegeti de ce mi-e bine? De ce nu puteam sa explic mai sus starea de bine, echilibrul pe care mi le da de fiecare data ZENBOOK ?

Filosofia Zen incearca sa reconcilieze principiul controlului de sine cu spontaneitatea.

Idealul Zen in privinta starii de gratie si a intelegerii a exercitat influente asupra unor domenii precum caligrafia, pictura in cerneala, desenul pe ceramica, ceremonia servirii ceaiului, peisagistica, estetica, si iata, mai nou, IT.

Acest articol participa la competitia SuperBlog2011.

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

