Asta e lumea mea. A ta ?

  

 Incerc sa aud cum creste iarba, cum respire pietrele, cum rasare soarele. Nu reusesc. Sunt greieri peste tot. De le-as cunoaste graiul i-as sgatui sa plece dupa provizii pentru iarna. Peste tot sunt fluturi cu aripi stravezii si fosnitoare ca pergamentul. Au polen auriu pe antene. Si buburuze si margarete.

Incerc sa vad soarele printre frunzele copacului de deasupra mea. Nu reusesc. Dar vad un cuib din care rasar ciocuri galbene si larg deschise.

O furnica incearca sa urce pe trunchiul copacului. Doamne, e asa mica!

“Batranul” de deasupra mea mi-a spus o poveste si eu am plans. Am plans de bucurie; am plans de tristete. I-am mangaiat “obrajii” brazdati de vreme, de ganduri.

Acum cinci ani aici urma sa apara o zona industriala, cu hale imense, cu pompe de benzina si motorina, cu containere si parcari cu fast-food-uri.

Tractoare, escavatoare si buldozare. El si fratii lui trebuia sa dispara. Definitiv.

S-a intamplat o minune si au scapat. Ma bucur acum de umbra lui. Cum a scapat? Nu a stiut sa-mi spuna prea bine.

Il ascult si ma uit la Priusul meu parcat pe marginea drumului. Ma uit si ma bucur. Daca masina mea nu ar fi fost aici, daca masina ta nu ar fi fost acolo, oare mai ascultam povestea de mai sus? Mai avea cine sa mi-o spuna?

N-am stiut atunci cand mi-am luat o masina hybrid ca lucrurile vor evolua atat de bine. Am luat-o ca pe un must have? Am luat-o ca pe o necessitate ? M-am gandit ca si copilul meu trebuie sa se bucure de un cer albastru, de fluturi si flori ?

Am citit ca Toyota Prius a fost primul model de serie din lume, in 1997, in industria de masini hibrid, avand vanzari record in primul an si declarata automobilul anului 2005 in Europa. Au urmat o versiune a celebrului RAV4 si nu numai.

De atunci, industria auto a evoluat , Toyota Prius fiind un exemplu de eleganta, confort si performante ecologice. Aceasta masina satisface si anticipeaza nevoile soferului; are un design ergonomic, este cel mai putin poluant automobil, vibratiile si zgomotele sunt minime si ofera un grad ridicat de siguranta a pasagerilor si pietonilor.

 Ca sofer, ce-ti poti dori mai mult? Economisesti bani (masina dispune de un motor pe benzina si unul electric), protejezi mediul, esti relaxat.

Guvernele sustin si ele producatorii si utilizatorii de masini hibrid, prin subventii acordate la cumpararea unui astfel de model. Uniunea introduce noi reglementari ce prevad utilizarea diferitelor substante chimice la noile modele introduse in fabricatie.

Deci, te mai gandesti inca la cum vrei sa arate lumea ta?

Acest articol participa la competitia SuperBlog2011

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

