ce mai citesc copiii

M-am straduit o vreme sa impun copilului sa citeasca anumite carti, carti pe care le citeam eu, carti aflate in programa scolara (Eminescu, Creanga, Alecsandri, Toparceanu, London, Dumas, J. Verne), carti despre care zic eu ca e bine sa ai macar habar. M-am straduit ceva. Rezultatul a fost nul.

M-am gandit apoi sa-i cumpar (si am si facut-o) Jurnalul unui pusti, Jurnalul unei pustoaice, etc. Le-a citit repede, dar nu a ramas cu nimic in cap…acu nici nu prea avea cu ce, fie vorba intre noi (Jurnalul unei pustoaice mi se pare o carte de necitit, de nerecomandat).

Avea si are exemplu meu, care citesc zilnic, citesc acasa, citesc in metrou, citesc cand o astept sa iasa de la scoala sau antrenament, citesc mult, dar nu orice.

Nu stiu cum se face ca intr-o zi, aflandu-ne la Carturesti sau Dalles a pus ochii pe o carte de la Corint Junior, in opt volume. Este vorba despre Ucenicul Vraciului, prima carte a colectiei Cronicile Wardstone scrisa de Joseph Delaney. O carte de trei sute si ceva de pagini pe care a citit-o in cateva zile. Am cumparat apoi volumul doi (Blestemul Vraciului), pe care nu-l mai lasa din mana. Un ochi plangea, altul radea; plangea ca citeste o literatura cu care nu eram obisnuita si radea ca a descoperit cititul. Una peste alta ma bucur ca acum pot spune “copiii citesc”, fata de ce as fi spus anul trecut “copiii nu mai citesc; copiii nu mai au imaginatie, copiii nu mai pot face o compunere coerenta”.

Acum nu as vrea sa fiu inteleasa gresit, nu sunt adepta noii programe scolare (aflata in stadiu de propunere), din care fac parte Harry Potter, Mica Sirena sau Alchimistul. Am citit si eu ca si voi toate astea in presa si ma gandesc cumva cu groaza. Nu zic sa-i sufocam cu Eminescu sau Creanga, dar “Pippi Sosetica”, “Ursuletul Winnie Pooh”, “Harry Potter” sau “Narnia”, asa cum am citit aici ??????

Vo ice parere aveti despre noua programa? Sau mai bine zis o transfoem intr-o leaps ape care o trimit catre Irina.

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

