Primele fotografii…

Cum a inceput si cum a am “hranit” pasinea mea pentru fotografie?

Mi-am dorit mereu sa vad lumea din spatele unei lentile. Timpul si timpurile nu

m-au incurajat prea mult, iar dorinta a ramas ascunsa intr-un colt al sufletului.

Dupa ce am nascut,  acum 13 ani si am vazut ce poate face omul, mi-am zis ca

trebuie sa arat tuturor minunea din bratele mele. O dorinta veche a iesit la lumina si a inceput sa cresca impreuna cu fata mea. Mi-am cumparat un aparat foto digital

(o „savoniera”), care in acel moment era ceva deosebit, si asa am inceput sa fac poza dupa poza, ziua si noaptea, in culcare si-n sculare.

Era superb sa vad pozele facute de mine, dar… nu toate erau clare, cele facute seara erau cam galbene si tot asa. Mi-am spus ca am cumparat un aparat slab. Sigur, nu era vina mea, era vina aparatului!.  Cu toate ca (asa gandeam in anii ’90) aparatul era setat pe auto si avea 4 megapixeli…sigur era aparatul de vina! Am inceput sa intreb in stanga si in dreapta  ce aparat sa-mi cumpar. In unele locuri am fost sfatuita sa cumpar unul foarte scump, asigurandu-mi astfel pozele de calitate.

Am avut noroc ca nu am avut prea multi bani si am continuat cu intrebarile.

Spre surprinderea mea, am primit raspuns o intrebare „Ce vrei sa faci cu aparatul foto?” hm! “Cum ce? Poze”, am raspuns. ” Dar de ce nu renunti la modul AUTO si sa incerci sa faci si fotografii? Ai auzit de ISO, balans de alb, compozitie …?”

Am raspuns putin iritata „Da’ in romana nu poti sa-mi vorbesti?”.

Prietenul meu a zambit intelegator si a spus „Mai citeste”.

Aceste intrebari m-au pus pe ganduri si am renuntat sa mai intreb, am ascultat sfatul si am inceput sa citesc despre fotografie.

Am fost si la un seminar despre compozitie in fotografie (eu credeam ca invat sa folosesc noul aparat foto, un bridge) unde am intalnit oameni indragostiti de aceasta arta, oameni care nu se plictiseau sa explice, sa povesteasca si mai ales sa raspunda la intebari. Acolo, pe parcursul a 3 zile, s-a nascut pasiunea si nu am invatat sa folosesc aparatul, dar am invatat sa vad cu alti ochi lumea, sa caut lumina; acolo am gasit un motiv bun sa ma trezesc inainte de rasaritul soarelui. A fost declic-ul meu! Am venit acasa cu dorinta de a atinge foarte repede limitele aparatului si dupa aproape 4 ani am spus „am nevoie de un DSLR!!!”.

Astfel dorinta din copilarie a devenit pasiune si asa am invatat ce am de facut,

mi-am inbunatatit tehnica, am schimbat aparatul ( cand curat echipamentul, ma distrez teribil gandindu-ma la ce ma interesa la inceput – modul AUTO si megapixelii ), am investit in accesorii (visez inca la acele obiective albe) si mi-am largit aria de interes; am invatat sa ma joc cu lumina si umbrele, sa redau spatiul si miscarea. Acum  vreau, un wide pentru peisaje si o lentila pentru portrete de 85mm f1.4, iar peste cativa ani poate un FF.

Acum pot sa-i arat copilului meu cum a crescut, unde a crescut (toate concediile noastre au fost imortalizate: munte, marte, lacuri, pesteri, grote, manastiri, Delta, dealuri, campii, conace si palate).

S-au adunat in timp mega, giga de poze organizate pe ani, cu titluri haioase sau denumite cu numele locurilor pe unde am trecut. Am pus intr-un fisier separat si altfel de fotografii, nu doar cele cu familia.

Fotografia fixeaza un spatiu si o clipa anume, este o poveste, este provocarea permanenta de a „fura” esenta momentului, este recunostinta mea pentru copilul care a trezit pasiunea.

Nu am gasit insa curajul sa le expun intr-o galerie…

articol scris pentru market-photo.com si BlogalInitiative.ro

Anunțuri

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s