Modele

Despre Alexandra Marinescu, craioveanca pilot de karting am citit pe cand avea 11 ani si tocmai devenise vicecampiona nationala la categoria mini (9-12 ani, 60 cm cubi).

Mika014_mic

Intre timp a crescut, a muncit, a invatat, a concurat si tocmai am aflat ca va participa la finalul acestei saptamâni la o cursa pe circuitul de la Conca, din Italia. Nume mari, precum Michael Schumacher si Jean Alesi, vor fi cu ochii pe micii participanti.

(Mi-am propus sa urmaresc (macar) stirile sportive de saptamana aceasta si sa caut sa aud numele Alexandra Marinescu).

Acum are 13 ani si este singura fata pilot de karting din Romania.

Azi am gasit din nou numele ei intr-un cotidian si m-am intrebat: daca eu, care fac zilnic revista presei, citesc despre ea din doi in doi ani, cei care isi cauta modele, exemple de urmat, or fi citit macar o data? De ce sa mediatizezi „cazul” Alexandra Marinescu? Sunt mult mai la indemana domnisoare precum Tonciu, Buruiana, etc. Cat despre nevoia de modele, nu cred ca mai trebuie sa discutam.

Imi place sa cred ca (inca) exista „cerere”, si iata, sigur exista „oferta”.

Ani de munca, de sacrificii pentru copil si parinti, renuntari si eforturi si in final lauri si aplauze. Nu suna deloc distractiv, nu-i asa? Pe celalalt taler al balantei: prost-gust, superficialitate, forme fara fond, nulitate, mediatizare, lauri si aplauze. Distractiv? Pentru unii.

Ce cale alege cel aflat la inceput de drum, in cautare de modele, fara cineva care sa-i arate o cale sau mai multe? Calea usoara, care pe distante scurte se sfarseste cu aplauze.

Stiu bine ce spun, stiu bine de ce felicit acest copil si acesti parinti. Stiu din experienta unui parinte care de sapte ani, si vara si iarna, duce de doua ori pe saptamana copilul la o sala de antrenamente. De ce? Stiu din experienta unui parinte care nu rateaza nici-o stagiune de la National, Bulandra, etc. De ce?

Intrebarea este, de fapt alta: sunt emisiuni cu Alexandra Marinescu care au facut audienta? Sunt televiziuni unde Alexandra Marinescu a fost invitata sa povesteasca despre munca din spatele aplauzelor? Poate sunt si le-am ratat eu. Daca-i asa, imi scot palaria, ma inclin si-mi recunosc ignoranta.

Sigur ca poti citi despre ea pe net, pe pagina ei, in cateva articole de ziar, dar la tv, in locul unui desen animat tembel…In fine, zic, am ratat eu acele emisiuni.

Peste doi ani, Alexandra Marinescu va trece la Formula 3, peste alti cativa ani, la Formula 2; performantele se vor aduna, numele Romaniei va fi auzit tot mai des (si) in acest domeniu; ne vom bate cu pumnul in piept pentru „romanca noastra”. Va suna cunoscut povestea asta? Cunoscut, dar trist.

Nu vreau sa inchei lasandu-va impresia ca am scris intrebandu-ma/va de ce nu se face cutare lucru pentru acesti copilasi. Nu, eu ma intreb de ce nu sunt aratati acesti copilasi?

Pfuu, din pacate stim raspunsul, nu-i asa?

5 comentarii

Din categoria Fără categorie

5 răspunsuri la „Modele

  1. Ovidiu Tabara

    Alexandra Marinescu nu e singura fata din kartingul romanesc. Eroare. Si ca sa treaca la Formula 3 ii trebuie buget pe care nu cred ca-l are. Ca sa nu mai zic ca nici o fata n-a terminat F3 in primii 20. Ever. In rest… bun materialul.

    • Ana Moraru

      Fa-ti temele mai bine . Alexandra ESTE singura fata … Doar daca nu cumva a omis-o pe Bianca Anton care iese singura in decor pe la Fras . Alexandra chiar are rezultate , in campionatul mondial ! Si poate are buget , de unde stii tu ? Visul ei este sa ajunga in F1. Si la cat munceste , va reusi. Poate cu sponsori. Apropo , exista si campionatul concurent al F1 , Indycar . Acolo fetele ies in primii 5 . Sunt convinsa ca ai lasat acest cometariu doar pentru ca esti impotriva Alexandrei . Dar hai sa fim totusi realisti . Ce , e .

    • Ana si Ovidiu, ma voi documenta mai bine si am sa revin. Va multumesc!

  2. Imi pare rau ca gasesc acest articol abia dupa un an, dar multumesc enorm pentru cele spuse aici, chiar apreciez!

Lasă un răspuns

