Calator prin Sighisoara

Una dintre cele mai importante cetati medievale din Transilvania, unul dintre cele mai frumoase orasele medievale din sud-estul Europei, una dintre cetatile locuite neantrerupt, din Evul Mediu si pana acum, orasul vacantelor copilariei mele.

Cetatea Sighisoara. Memorie a timpului trecut.

Pasii mei de copil alearga si acum pe cele 175 de trepte ale scarii de lemn, mainile se agata de scandurile subtiri de brad, ochii privesc in jos catre oras, palmele incearca sa cuprinda in ele cladirile miniaturale cu acoperisuri rosii. Casele si povestile lor. Turnul cu Ceas al Sfantului, Casa cu Cerb, Turnul Cositorarilor, Turnul Franghierilor, Turnul Cizmarilor, Turnul Macelarilor, Casa Vlad Dracul, Biserica Manastirii etc.

Istorie si poveste.

La Sighisoara nu e bine sa mergi cu ghid; trebuie sa lasi orasul sa se deschida in fata ta, sa-i descoperi – cu sufletul – stradutele inguste, casele parca identice, turnurile, pavilioane si magazinele de antichitati.

Asa am facut eu la varsta maturitatii; am plecat pe urmele pasilor copilariei, l-am strabatut in lung si-n lat, l-am descoperit si mi l-am reamintit.

Ieri si azi.

Sighisoara nu te lasa sa pleci asa cu una cu doua; te-ndeamna permanent sa o controbai, sa o scotocesti, iar pentru asta trebuie sa ramai cateva zile.

Sa gasesti un hotel potrivit tie, asa cum eu am gasit (dupa disparitia bunicilor mei) si am ramas indragostita de Hotelul BinderBubi. L-am descoperit pitit pe o staduta linistita,in aproapierea centrului. Oamenii ne-au primit cu zambetul pe buze, cu bratele deschise si cu o sumedenie de povesti. Am ramas prieteni si ni s-a confirmat din nou zicala “omul sfinteste loculcul”. OAMENI.

Desi este un complex luxos, cu sala de conferinte, SPA, jacuzzi, piscina, aerosoli, camera de masaj, parcare imensa, ma feresc sa-l numesc asa. Mi-ar sari in cap prietenii “Tu la cinci stele? Tu care preferi…?”.  (Si) asta m-a atras la BinderBubi, relaxarea, familiaritatea, prietenia, caldura, puternicul sentiment de “acasa”.

Trebuie sa vezi ca sa intelegi. Trebuie sa mirosi lemnul grinzilor, sa simti greutatea draperiilor pretioase, sa vezi sclipirile calde ale candelabrelor, decoratiunile de portelan, aranjamentele florale de bun gust, sobele traditionale cu lemnele ordonate in fata lor, reproducerile dupa pictori celebri etc.

Muscate si orhidee, lemn, piatra si inox.

Dar crama, Crama “La Pastorella” este … . Intors seara tarziu “de pe coclauri”, cobori aici la un vin si (inca) o poveste ce transforma, dincolo de orice ratiune istorica, un voievod viteaz intr-un monstru.

Sau poate vrei in miez de noapte la piscine…Se poate si asta!

De ce el? Pentru ca si eu si un om de afaceri gasim aici ce cautam.

Cui recomand BinberBubi Sighisoara? Omului de afaceri venit la o conferinta, parintelui ce doreste sa mai puna o caramida la temelia educatiei copilului sau, iubitului ce cauta un loc intim pentru povestea lui de dragoste, celui care vrea sa gaseasca “ceva” in orice, celui cu gust si aplecare catre stil.

Ce am gasit eu aici? Stilul meu, amintirile mele.

BB1bb2 bb3  bb4

DSCF8849 DSCF8851 DSCF8871 DSCF8890 DSCF8891  DSCF8898

2 comentarii

Din categoria Fără categorie

2 răspunsuri la „Calator prin Sighisoara

Lasă un răspuns

