Citesc pentru ca…

Libris.ro mi-a pus o intrebare. Nu stiu daca e grea sau usoara; stiu doar ca eu nu m-am intrebat niciodata “De ce citesc?”

logo_libris

Era mai simpu daca ma intreba de cand citesc? Cand citesc? Ce prefer, print sau carti online? Libraria online sau acel loc cu miros de hartie si cerneala?

Raspunsurile le-as fi dat pe nerasuflate. Citesc de cand ma stiu; citesc in fiecare zi; citesc pe ambele suporturi.

Pai hai sa ma gandesc…

De ce citesc?

Pentru ca descopar si invat permanent. Cartea este dascalul care nu da note mici, nu ma mustra, nu ma scoate la tabla.

De ce citesc?

Pentru ca mintea mea trebuie sa fie mereu “in miscare”, sa faca “sport”, sa nu se atrofieze.

De ce citesc?

Pentru ca doar asa pot urca pe Himalaya, pot vedea Lacul Ansoo sau Templul lui Shiva; pentru ca doar asa pot calatorii in secole trecute, in lumi disparute sau inaccesibile mie. Am vazut asa o gramada de tari, muzee, monumente; le-am vazut bogatiile naturii dar si culturile si civilizatiile, traditiile si porturile. “O carte bine scrisa este asemeni unui covor fermecat care te poarta intr-o lume in care nu ai putea avea acces in alt fel.”Caroline Gordon

De ce citesc?

Am cautat o carte anume si am gasit prieteni pe viata.

De ce citesc?

Cunostintele acumulate imi dau o mare incredere in mine si un “pic” de superioritate (recunosc). “Cartile nu pot darui intelepciune acolo unde nu a existat de la inceput. Ele pot , insa, spori intelepciunea initiala.”Elizabeth Hardwick

De ce citesc?

Ca sa treaca timpul. Sigur, asta e un fel de-a spune. Mai degraba raspunsul acesta l-as da intrebarii “Cand mai citesti?”. Citesti, te afunzi intr-o lume pe care tocmai ce ai descoperit-o, scotocesti si scormonesti printre randuri iar timpul trece pe nesimtite.

De ce citesc?

De plictiseala. S-ar spune ca am prea mult timp liber, ca-mi permit sa ma plictisesc. Nu e deloc asa. Ce vreau sa spun este ca nu aleg televizorul sau clubul atunci cand timpul si job-ul ma lasa.

De ce citesc?

Ca sa pot impartasi copilului meu si ca sa-i dau un exemplu. Copilul citeste de la 6 ani (acum are 13).

De ce citesc?

De singuratate si tristete. “A fi singur , sub lumina lampii, cu carte deschisa inaintea ta , si a purta , astfel, convesatii cu oamenii din generatii trecute …O astfel de placere nu are egal.”Kenko Yoshida

De ce citesc?

Pentru ca uneori  vreau sa fiu doar eu cu mine. Pentru ca uneori singura si cea mai cinstita prietena este cartea.

De ce citesc?

Cartile nu m-au dezamagit niciodata; stau langa mine de multi ani si in multe momente, si la necaz si la bucurie, si in tren, si in masina si in avion dar si in metrou.

“A capata obiceiul de a citi inseamna a-ti crea un refugiu personal fata de toate nenorocirile lumii.”W. Somerset Maugham

De ce citesc?

Mi se intampla sa citesc si de nevoie. Citesc atuncii cand am de intocmit o mapa documentara pe un anumit subiect.

Citesc mereu.

 

Care sunt motivele voastre?

 

14 comentarii

Din categoria Fără categorie

14 răspunsuri la „Citesc pentru ca…

  1. Foarte frumos textul tau! Iti urez bafta in concurs!

  2. Frumoase motivele tale!

  3. Superb articol… Felicitari !

  4. Mi-as dori sa am mai mult timp sa citesc, pentru ca motivele le-am inca di/n scoala generala.

  5. Cristi Dan

    Primul raspuns care imi vine in minte…este pentru ca am nevoie de informatie

  6. Citesc in Engleza pentru ca ma ajuta sa imi imbogatesc vocabularul (iar cand scrii in Engleza ca parte a jobului asta e necesar); citesc pentru ca imi place sa imi folosesc mintea sa creez lumea din „capul’ autorului (de aceea nu imi plac filmele); prefer printul dar m-am acomodat la cititul „electronic”. citesc cat de des pot, cel putin cateva ore seara. in weekend uneori exagerez. :)) citesc autori moderni, in general carti foarte bine cotate.

  7. Citesc orice ,oriunde.Nu stiu daca tot timpul am motivul cel mai potrivit pentru care o fac,dar citesc.Si citesc sa treaca timpul,al meu…….si trece mai usor .

    • “Cartile sunt busolele, telescoapele si sextantele pe care le creaza alti oameni pentru a ne permite sa navigam pe marile periculoase ale vietii umane.”
      Jesse Lee Bennet

      Zice frumos

Lasă un răspuns

