Eu vad verde

Nu stiu cum vad viitorul in educatie (mi-ar placea sa fie verde), dar stiu sigur cum vad prezntul. Invatamantul romanesc, cel putin la nivelul la care este copilul meu, clasa a VII-a, nu face decat sa „nasca” viitoare forme fara fond.

Manualele alternative (cate doua trei la fiecare materie), cu pagini suprasaturate de informatii si poze inutile, culegeri peste culegeri, portofolii doldora ce trebuie carate la fiecare ora de curs si proiecte aiuristice. Aici ma opresc si dau doar trei exemple uluitoare:

oricum, ci documentat, cu ce a zis unul si altul despre, cu bibliografie si tot tacamul). Cu ce a ramas copilul in cap?

  • Tema la Cultura Civica (materie predata de o profa seculara ce a predat despre partid

si clasa muncitoare, parintilor colegilor fetei mele). Tema suna asa „Monitorizaţi timp de trei zile un post de radio sau TV sau colectaţi articole din cotidianul preferat. Întocmiţi un dosar cu două secţiuni: în cadrul primei secţiuni alcătuiţi rubrici pentru fiecare funcţie a mass-media. În cadrul fiecărei rubrici nominalizaţi articolele, emisiunile corespunzătoare. Dedicaţi cea de-a doua secţiune disfuncţiilor mass-media, procedând într-o manieră similara primei secţiuni.

Răspundeţi apoi la urătoarele întrebări:

a.         Postul (cotidianul) preferat acordă spaţii egale pentru îndeplinitea diferitelor funcţii?

b.         De exemplu, spaţiul dedicate apărării libertăţilor cetăţeneşti este echivalent cu spaţiul publicitar?

Explicaţi de ce.”

Deci, despre ce vorbim?

Le cara copilul si le-ndura pe toate, dar pana cand? Pana cand i-am spus sa nu-si mai rupa spatele cu kilogramele si sa nu-si mai bata capul cu atatea proiecte, majoritatea inutile.

De ce nu ne luptam mai mult cu sistemul? De ce nu vrem sa avem copii sanatosi la minte si la trup? De ce sa nu spunem DA manualelor digitale? Hai sa nu fim ipocriti, copiii oricum „stau pe calculator”, unii mai mult, altii mai putin (asa cum tot noi i-am educat, nu?).

Am prins la tv o discutie despre manualul “Lectia Verde – Creeazt-ti mediul”, initiat de Holcim Romania, lansat la 27 martie şi aprobat de MEN si despre manualele digitale. Cineva punea problema drepturilor de autor (pe langa cea a pretului si a platformei). In secunda doi am inchis televizorul. Mi se facuse greata. Pai este vorba de sanatatea copiiilor (viitorul…bla bla) si tu te gandesti la drepturi de autor? Pai, cate manuale nu am copiat eu in cei sapte ani de scoala (pentru ca nu le-am gasit la librarie) sa fie ei sanatosi!

Coperta-manual-portret-neblurat.225x225-75

De data asta mi-a placut pozitia lui Pricopie  „Daca dreptul asupra unei carti il au, evident, autorul si editura, eu cred ca manualul este si un bun public. (…) Este o parere personala, verificata cu juridicul, si eu cred cs suntem obligati sa avem acces liber la manuale, pentru ca, altfel, inteleg ca manualul nu mai e manual, este ceva, un secret, sau nu stiu”. Eu nu zic ca va fi usor, dar nici imposibil.

DA, vreau ca fata mea sa nu mai care zilnic kilograme inutile!

DA, vreau ca fata mea sa invete dupa manuale digitale atractive si interactive, nu dupa unele aglomerate, cu greseli si mazgalite de generatii needucate!

DA, vreau sa nu mai taiem atatia copaci!

DA, mi-ar placea sa ajung intr-o zi (cat mai curand) sa nu-i mai spun „Invata mami si cu primul prilej, cu prima bursa, pleaca din tara!”

Poate fi mai rau de atat? Il cresti, il iubesti cu disperare, dar la un moment dat ii spui „pleaca de langa mine, pleaca intr-o tara civilizata”

3 comentarii

Din categoria Fără categorie

3 răspunsuri la „Eu vad verde

  1. Felicitari ca te-ai implicat in campanie! Mult succes!
    Imi place cum ai argumentat ideile succint.
    Stefan Alexandrescu

Lasă un răspuns

