Generatiile „nu pot” si cutumele lor

Am tot cititi zilele astea despre elevii de la Bolintineanu, despre elevii de la Constanta, Mangalia si Navodari, parca si de la Galati, nu mai stiu. Am vazut la televizor parinti revoltati ca odraslele lor au primit mandate de aducere sau de alta natura.

imagini-incredibile-la-liceul-bolintineanu-parintii-s-au-imbrancit-cu-politistii-216003

In paralel, am vazut, mai putin mediatizat din pacate, cazul elevului de la Cluj, copil cu Down, care nu a dat spaga si a trecut Bac-ul cu 7.

Sunt doua cazuri aflate la poli opusi. Pe de-o parte sunt parintii care ei insisi, prin actiunea lor (de a da spaga) le-au confirmat propriilor copii neputinta (bine, problema e mai veche – trebuiau sa se intrebe intai de-a lungul celor 4 ani de liceu, ce fac copiii lor la scoala, dar asta e o alta poveste), iar pe cealalta parte este o mama care i-a spus copilului ei ca poate orice, ca trebuie sa munceasca si sa creada (atunci cand poate nici ea nu mai credea).

Ce au facut ei, parintii iubitori si revoltati acum pe politisti? S-au gandit sa dea spaga pentru o hartie. Diploma astfel obtinuta nefiind decat certificatul, confirmarea neputintei acestor tineri. Ce scrie pe hartie, de fapt? Scrie „Nu poti!!!”. Cine a scris pe hartie? Parintele atunci cand a dat bani. Si inainte de asta. Ce se va intampla cu acesti tineri? Sunt cu siguranta viitorii parinti care le vor spune copiilor lor „Lasa ca fac eu asta, pentru ca tu nu poti. Si mama m-a ajutat pe mine si uite ce mare sunt” Total gresit! Sunt oameni cu picioarere de carton, sunt forme fara fond. Si asta nu o spun eu, o spun studii si articole, o spun psihologi. Iata chiar aici un articol scurt si la obiect. Bine ar fi daca l-ar citi cine trebuie, daca ar lasa deoparte judecata „Lasa ca stiu eu mai bine”.

Concluzia este: spune-i copilului tau „Nu poti” si sigur asa se va intampla! Pai daca mama spune ca nu pot, stie ea, ca de-aia e mai mare, nu?

copil_d490cc_7d1733bd68

In cazul celalalt, este tanarul de la Cluj, despre care eu am mai scris aici. Are Down, oameni buni! Are Down si a trecut Bac-ul fara spaga!!! A muncit, a avut alaturi o mama care a lucrat cu el si care i-a spus „Poti!”. Ce a spus el? „Nu a fost greu, ca am invatat”.

Increderea pe care el a capatat-o in sine se vede in dorinta lui de a deveni ceva in viata (parca spunea ca vrea sa se faca preot). Acum el stie ca poate sa realizeze orice.

El este un exemplu pentru copii, iar mama lui este un exemplu pentru parinti.

 

Daca vrei și tu să primești acces la articole și resurse de genul celui despre care am scris eu astăzi, încă te mai poți abona gratuit la TheHunger.ro aici.

3 comentarii

Din categoria Fără categorie

3 răspunsuri la „Generatiile „nu pot” si cutumele lor

  1. De ce acest articol motivational deriva dintr-o campanie si nu l-ai scris dezinteresat? Pe de alta parte, faza cu „nu pot”/ „pot” am mai intalnit-o fix in aceeasi campanie…

Lasă un răspuns

