Primul meu cheesecake, dar nu si ultimul :))

Pentru ca am primit o carte cu retete de prajituri, dar si o diploma de Cel mai iscusit bucatar, m-am gandit ca trebuie sa fac ceva sa le merit (o data-n plus).

Tot timpul am mancat cheesecake dintr-un singur loc (cred ca era singurul loc din Bucuresti unde era delicios), dar pana la urma au stricat si acolo reteta. Pacat! Sau nu.

In felul asta am inceput sa ma gandesc sa fac eu. A mai fost ceva. Raluca a postat pe FB un cheesecake facut de ea, de-ti lasa gura apa. I-am cerut reteta si am adunat ingredientele. Mi-am zis ca e momentul sa incerc si eu. Copilul tocmai venea de la mare, deci iata si motivul.

Am luat din piata zmeura, afine si mure, mascarpone si unt de la Lidl, iar restul ingredientelor din zona.

Am maruntit 200 g biscuiti Picnic si i-am amestecat cu 100 g unt topit. Aluatul obtinut l-am pus pe fundul unei tavi cu peretii detasabili. Am presat bine cu fundul unui pahar.

Am pus pe foc 50 g de frisca lichida plus 80 g zahar si am amestecat pana a dat intr-un clocot. Am dat vasul de pe foc si am adaugat gelatina (un pilculet) dizolvata in prealabil in 3-4 linguri de apa rece. Am amestecat bine.

150 g frisca lichida am batut-o bine cu mixerul, am adaugat 250 g mascarpone si amestecul de frisca si gelatina (de mai sus). Crema astfel obtinuta am pus-o in tava peste biscuiti. Am dat la frigider.

Intr-o tigaie am pus 3 linguri de zahar, zeama de la o jumatate de lamaie si fructele. Eu am pus zmeura, mure si afine. Am amestecat pe foc pana siropul lasat de fructe si zahar s-au ingrosat.

Dupa ce s-a racit, am pus fructele in tava si am dat din nou la frigider.

A iesit delicios si racoritor.

Sa recapitulam ingredientele:

250g mascarpone

1 plic gelatina

200g frisca lichida

200g biscuiti

100g unt topit

80g zahar

fructe de padure

Daca eu am putut, poate oricine!

Aaaa, si inca ceva: reteta mea a ajuns deja in Iran (mi-a parut rau ca nu am putut trimite o felie).

SAMSUNGSAMSUNG

2 comentarii

Din categoria Fără categorie

2 răspunsuri la „Primul meu cheesecake, dar nu si ultimul :))

  1. Arata foarte bine. Si eu fac des reteta clasica nemteasca dar nu pun fructe. Nu neaparat ca nu-mi plac ci din comoditate:)

Lasă un răspuns

