Sa ne tratam cu o bere!!!

”Cel care a inventat berea a fost un om înţelept” spunea Platon si cati oare ar putea sa-l contrazica?

Nu ma gandeam ca voi scrie vreodata despre bere, dar un articol proaspat citit, si Clinica de Bere m-au convins. Articolul mi-a scos la iveala niste „carente”, iar Clinica mi-a facut pofta de bere.

Adica nici prin cap nu mi-a trecut (drept e ca nici nu m-am prea gandit la asta) ca berea are asa o „vechime”. Ma gandeam doar ca berea e buna sa o bei rece si cu moderatie (eventual) atunci cand „patria o cere”, dar altfel…

Cert este ca ea, berea, dateazã din anul 6000 a.Hr (aproximativ), iar sumerienii au fost cei care  s-au ocupat de ea la „modul mai serios”, în jurul anului 2000 a.Hr.

pimg-gold1

Am mai aflat si ca in Antichitate si Evul Mediu, fabricarea berii era o sarcina onorabila si revenea femeilor din inalta societate. Mda, asta e amuzant, iar pe mine ma face sa rad si sa spun Tot femeia, domnule, tot ea…Tot la cratita, tot la…butoi.

Ca berea este considerata aliment, asta stiam, dar am descoperit ceva interesant: berea-medicament, in Evul Mediu, dar si in perioada prohibitiei. Chiar imi imaginez furia reprezentanţilor mişcãrii petru moderaţie, care au vazut in fiecare cabinet medical, o posibila ascunzatoare a licorii.

Habar nu aveam de toate astea.

Gasim berea peste tot: in imnuri, poezii, filme, piese de teatru si carti; avem amintiri legate de ea cu totii. Berile din studentie, din concedii, de pe terase, de la mare si de la munte, de la aniversari sau de la gratar.

Bere peste tot; bere in pahare, cani si halbe; bere peste friptura, in sosuri si baituri; bere in prajituri. Dar bere cu Eugenia?

Cea mai amuzanta bere pentru mine este berea cu eugenii. Da, da!!! Aveam un prieten in studentie care spunea ca ingredientele unei mese reusite sunt berea si Eugenia, consumate impreuna. Astea erau mesele lui la mare.

O bere, o Eugenia (sau mai multe) si o chitara. Asa incepea distractia.

N-am incercat niciodata, dar uitandu-ma cu cata pofta mananca, l-am crezut pe cuvant. Nu mi-am putut imagina niciodata aceasta combinatie a  gusturilor: dulcele eugeniei cu amaruiul berii.

Este o amintire ce ma face sa zambesc, de fiecare data. Poate pentru voi nu are acelasi farmec, dar pentru mine, care l-am vazut…Sigur, mai sunt si marea, si Vama Veche si anii studentiei…

Acum, amicul este om la casa lui, cu familie si copil, cu job serios, mai canta seara cu trupa intr-un club, iar la bere nu a renuntat.

2 comentarii

Din categoria Fără categorie

2 răspunsuri la „Sa ne tratam cu o bere!!!

  1. dulcele provine din amarul ce a a fost trecut de extrem. cat despre Eugenia, hai sa-ti povestesc ceva:
    studentie, anul 2, vara, eram unul din putinii care nu plecasera acasa in vacanta, ci bateam gradina „BANATEANA” in fiecare seara. intr-o sambata, eram 5 mari smecheri la o masa si cu chelnerul 6. am bagat in noi atata bere incat deabia am ajuns la camin. nu mancasem nimic decat bere cu sare. a doua zi ma trezesc, un pic mahmur dar cu un mare dusman ce ma ameninta cu dureri ingrozitoare daca nu- dau imediat ceva de lucru:burtica! un dus, imbracarea si fuga le prietenele de la cantina. surpriza:era dumineca si era inchis dumineca pe perioada verii! caut in buzunare, nici macar bani de troleu. fuga in camera si bag scotoceala, doar-doar macar de un corn cu iaurt. nimic!… se facuse deja 2, cred. si atunci, minune: in geam gasesc atarnata o bucata de slanina de care uitasem, o aveam de la Pasti, deja transparenta de stat la soare, daca taiai o felie din ea o puteai face lentila la ochelar. dar paine? intr-un tarziu dau de o eugenie ramasa prin nu stiu ce minune si cand, in fundul dulapului. crede-ma, a fost cel mai gustos meniu pe care l-am mancat vreodata! aaa! uitasem, mai erau acolo 3 beri ramase din seara precedenta. deci, sa nu te mire combinatia dintre bere si o eugenie!

Lasă un răspuns

