La Costinesti

Se vede ca mi-e tare de dor de mare (este al doilea articol pe tema asta, in doar cateva zile). Pai n-am mai fost la mare de vreo 2-3 ani, eu care nu concepeam vara fara mare… In asteptarea unor vremuri mai bune, astern pe „hartie” amintiri.

Dupa amintirile despre 2 Mai si Vama Veche, a venit randul Costinestiului. Hotel Forum…ce vremuri! Apoi discotecile Ring si Panoramic…Dar cea mai haioasa amintire legata de Costinesti este alta, una mai proaspata, sa spunem. Aveam deja fetita noastra, blonda, cretulina si atrasa de toate cele colorate si miscatoare. Am dus-o la mare din primul ei an de viata si am continuat pana cand a inceput sa plece cu prietenii, in tabere.

Imi amintesc ca avea vreo 2-3 ani cand a venit randul Costinestiului. (spun „a venit randul” pentru ca asa ne-am propus noi cand s-a nascut ea: sa-i aratam intai tot ce se poate vedea la noi in tara, apoi sa plecam mai departe.) Intr-o zi, plimbandu-ne prin statiune, tot aratandu-i si explicandu-i cate-n luna si-n stele, ne-am apropiat de zona comerciala, cu tot felul de suveniruri, jucarele, margele etc. Iar ea, mica, blonda si creata (cum am mai spus) s-a desprins din mana mea si ne-a strigat din fuga „ma cheama magazinele!!!!”. Alerga cat o tineau piciorusele, cu zulufii galbeni in vant, cu sandalutele verzi de plaja si cu manutele dolofane larg deschise, gata sa cuprinda toate „bogatiile” expuse. Nu stiam ce sa fac: sa rad de cat era de caraghioasa sau sa ma tem ca se va impiedica de prima piatra si isi va rupe genunchii? Am ales sa rad cu gura pana la urechi si sa maresc pasul. Am ajuns-o din urma, i-am cumparat o bratara si i-am pus-o la picior (ii era mult prea mare la mana). A fost tare fericita cu noua ei achizitie.

Acum, litoralul romanesc nu mai are pentru ea niciun secret (aproape) si in fiecare an merge in tabara, la marea noastra (a fost in tabara si la Costinesti).

De ce? A vazut frumusetea ei, ospitalitatea oamenilor si a simtit siguranta data sentimentul de „acasa”. Ne place sa iesim din tara, sa vedem oameni si locuri noi, sa aflam lucruri, dar „acasa” e totusi „acasa”. Parca si Marea Neagra e altfel aici, e (mai)…a noastra. Are si un alt miros, nu-i asa? Pepenele luat din colt, porumbul fiert de pe plaja, berea de la terasa, hamsiile si calcanul – pestele de tot soiul abia scos din plasele pescarilor matinali.

Mi-ar placea sa  mai ajung la Costinesti, macar un week-end; sa ma cazez la Vila Cu Flori, sa ma trezesc cu noaptea-n cap, sa merg sa vad rasaritul, sa raman apoi pe plaja. Sa ma bucur de soare, de mare (doar sunt Peste, nu?), sa adun scoici, sa mananc apoi o farfurie cu varf de hamsii (mare fara hamsii, hmmm). Sa stau apoi in curte si sa citesc o carte, sa plec la plaja din nou…Mi-e dor…Ma „uit” la Costinesti, ma uit la Vila Cu Flori si-mi zic: un week-end perfect!

curteflori

De ce Costinesti? Eu il aleg pentru liniste, oameni si amintiri. Voi, cei care cautati agitatia, terasele, evenimentele culturale, le gasiti si pe acestea.

vila

De ce Vila Cu Flori? Pentru flori, umbra, ospitalitate si confort (ma vad pe sezlong cu o carte in mana, deh, venita de la bloc).

Vreau la mare!!!!

romanceterasa

5 comentarii

Din categoria Fără categorie

5 răspunsuri la „La Costinesti

  1. Mi s-a facut un dor nebun de mare, acum citindu-te!

    O zi frumoasa!

  2. Frumos. Citindu-te, mii de ace mi-au intepat narile, cu efectul inerent.
    Am asteptat o clipa, sa pot scrie,iar acum,iti multumesc pentru un gand de anale:”pentru ca asa ne-am propus noi cand s-a nascut ea: sa-i aratam intai tot ce se poate vedea la noi in tara, apoi sa plecam mai departe.)”.
    Nu te cunosc, dar scrisul tau, imi produce o emotie aparte! 🙂
    Onu

    • Iti multumesc pt gandurile frumoase, iti multumesc ca ai trecut pe aici. Da, asa am gandit noi, dar nu am ajuns sa-i aratam inca tot ce e frumos de vazut aici. De exemplu, trebuie musai sa ajunga in Delta, cat inca mai este. I-am spus atatea povesti cu pirati si fete frumoase, cu pietre funerare ce stau marturie. Iar marea…marea are atatea de spus…

  3. Recunosc ca vila arata ademenitor!

Lasă un răspuns

