De ce vreau eu pe taramul umbrelor

Am mai spus-o si am s-o spun de fiecare data cand se iveste prilejul: imi iubesc copilul si-mi doresc (ca fiecare parinte, desigur) pentru el tot binele din lume. Ce fac pentru asta? Ii sunt alaturi, incerc sa o  invat sa iubeasca adevaratele valori, sa recunoasca adevaratele modelele in societate si sa munceasca cinstit pentru idealul ei.

Fata mea este motivul pentru care as vrea sa mergem la spectacolul Shadowland.

In fiecare stagiune mergem la teatru (la National nu cred ca a pierdut vreo piesa), la spectacole de balet, la Opera si Opereta, am mers si la Ateneu, dar si la un concert pe stadion. Ii place tot ce inseamna arta vie, pe scena, “pe viu”; a inceput sa recunoasca o interpretare “buna”sau “proasta”, are actori preferati si partituri pe care le recunoaste, dar si actori, chiar daca renumiti, pe care nu doreste sa-I revada sau nu-i intelege.

“Arta umbrelor” ii este insa necunoscuta – a vazut ceva videoclipuri – si am observant cu cata curiozitate si admiratie a privit corpul uman pe care l-a comparat cu o bucata de plastilina in mana unui artist nevazut. Ce va spune dupa un spectacol live?

Muzica, luminile, coregrafia, rolurile jucate, oamenii formeaza taramul umbrelor – o poveste, un vis.

Mi se pare cea mai complexa forma de comunicare prin arta, fara cuvinte, fara explicatii, doar imaginatia ta –  spectator uluit, putin infricosat de marele spectacol.

Cum spuneam, motivul pentru care vreau sa merg la Shadowland este copilul meu, care nu va bifa inca o activitate culturala, ci va lua contact cu un act artistic, va intelege cat poate comunica corpul uman, cat de mult se poate transforma si cate povesti poate spune.

Nu sunt trucuri, nu sunt calculatoare sau magie, sunt oameni, lumini, umbre, ecrane si multa munca.

 

Stiu sigur ca fata mea va iesi din sala de spectacol, mai bogata sufleteste, cu mai multe intrebari, cu o imaginatie mai bogata si cu mai mult respect (poate e prea mult spus, dar nu stiu altfel) pentru corpul uman (doreste sa devina chirurg si munceste pentru asta).

Si eu voi iesi mai bogata de acolo, mai bogata de doua ori. O data pentru mine, pentru emotia si bucuria spectacolului, si a doua oara pentru ca am (mai) reusit sa fac ceva pentru copilul meu.

6 comentarii

Din categoria Fără categorie

6 răspunsuri la „De ce vreau eu pe taramul umbrelor

  1. Pingback: Castigatorul campaniei Shadowland » Blogal Initiative București

  2. Niculai Mirela

    Felicitari ! ^^ Ai castigat 🙂

  3. Magda, titlul m-a atras + speriat DAR felicitari, ce ai castigat?:P

Lasă un răspuns

